23 Temmuz 2012 Pazartesi

RAMAZANDA BİRLİKTE İFTAR EDELİM :)


Günaydın blogcanlar yeni bir haftaya yeni bir pazartesiye merhaba dedik,en güzel yanıda Ramazan-ı Şerifi yaşıyor olabilmek..Bugün 4.günü oldu bile :)


İnsan sevdikleriyle beraber olmak isteyince ee hadi birlikte iftar edelim diyor.İlk ramazan sofrası misafirlerimi ağırlamış bulunmaktayım :) Yaptığım hazırladığım yemeklerde şöyle bir tecrübe yaşadım; hepsini ilk defa yapıyor olmaktayım hehehh! Şaka değil , daha önce hiç yapmadığım yemekleri pişirip taşırdım.Sonuç mu? :)


Patlıcan delisiyim sanırım bir kaç aydır buna karar verdim,ne yapıcak olsam elim hep patlıcana gidiyor :) Geçenlerde yine patlıcanlı yemekler araştırırken orda burda annemin daha önceden bize kazan kebabı diye yaptığı yedirdiği şu sanat şaheserini gördüm :) Fakat adı yelpaze kebabı diye geçmekte çoğu yerde,aman canım farketmez isimlere takılmam,tadı ömenli olan  :) Baktım yapımıda gayet kolay,bostan patlıcanından da oluyor bunuda ekliyeyim :)


Patlıcanlar nizamsız bir şekilde soyulduktan sonra tuzlu suda yüzdürülür.Hazırlanan köfteler yüzmekte olan patlıcanların keyfini yarıda keserek,birer parmak kalınlığında kesilen aralara doldurulur.Üzeri fırçayla yağlanarak fırına uğurlanır.Yarım saat sonra 3 rendelenmiş domates üzerine boca edilerek bir miktar daha fırında pişirilir :) Vee hazır ;)
Alıştığımız patlıcan köfteye değişik bir sunum getiren yemek,bence denemelisiniz :)


2.deneyimin ise yalancı perde pilavı oldu :) Yalancı diyorum çünkü bir çoğunuz biliyorsunuzdur perde pilavı elde açılan hamurla hazırlanıyor.Ben yufkayla denedim hiç fena olmadı.Yalnız servisi kolay olsun diye büyükçe bir kalıba dökmektense, çorba kaselerimi kullanarak hazırladım perdeli pilavlarımı :)


Pilavımın ise tarifi çok gizli :) Tarçın,şeker ve havuçlu :)
İftardan sonra herkes ay of uf demeye başlayınca çok yemekten ,dalgayı benim perde pilavıma vurdular :) Mideme perde indi, gözüm perdelendi artık çok yedik ayy aman...  :)


Mönümde ise;
Yeşil mercimekli ekşili kesme çorbası (bunuda ilk defa tecrübe ettim)
Yelpaze Kebabı
Kremalı patates
Perde Pilavı
Tavuk Izgara
Salata

Kolaylıklarla geçireceğimiz Hayırlı bir Ramazan diliyorum ♥

SELAMETLE


23 yorum:

  1. Ben perde merde bilmem,çok güzel görünüyor hepsi...ben de isterim ona göre :)) ellerine sağlık canım,hayırlı Ramazanlar sana da ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ne demek zevkle :) teşekkür ederim,hepimize hayırlı ramazanlar :)

      Sil
  2. çok güzel bir sofra hazırlamışsınız ellerinize sağlık..bizde patlıcanı çok severiz..tarfinizi deniycem..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.bende diyorum bu güzel kokular nerdengeliyo.meğer komşucuğumdanmış:))iftar menülerin bana fena ışık tutuyo henüz evde hiç iftar yapmamış olsamda yakında gelecek misafirlerime menü oluşturuyorum.yelpzen ve perden süperr görünüyo listeme eklendiler sayende saol canım.devamını bekliyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Görüşemiyoruz komşu :)
      hıııı tabi benden gelir o kokular hep :D Misafir gelicek olunca insan ne yapacağını şaşırıyor haklısın,teşekkür ederim bu arada perdem zaten güne damgasını vurdu gırgırda :D sevgiler canımm :)

      Sil
  4. ayy bu bizim patlıcan kebabımız bugün yapacağım hatta tevafuk oldu:)Ellerinize sağlık :)Perde piavı da güzel gözüküyor:))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheheh iyiymiş :) şimdiden afiyet olsun sizede o zaman,teşekkür ettim :)

      Sil
    2. ben de teşekkür ettim:))

      Sil
  5. ellerine saglık mervecim döktürmüşsün yine bende beklerim özletme kendini :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım...
    yine döktürmüşsün....
    afiyetlr olsun ...
    pilavı yufkaya sarmak iyi fikir olmuş...
    mutlaka banada beklerim diyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Oyy canım hepsi süper görünüyor
    hepsinden denemek istiyorum öncelikle masa düzenine vuruldum, keşke kremalı patetesin de azıcık ipucunu verseydin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh teşekkürler,kremaları hazır kullanıyorum desem :))

      Sil
  8. Elllerine sağlık perde pilavını porsiyonluk hazırlamak birde yufkayla güzel fikirmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serviste zorlanmamak adına hiçde fena fikir değil :)

      Sil
  9. oy oy kremalı patates istedim çok kötü fena :)

    YanıtlaSil
  10. Harika bir sofra olmuş ellerin dert görmesin canım, patlıcan yemeğine bayıldım öncelikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. marjinal bir yemektir kendisi :)) teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Hayırlı Ramazanlar canım.
    Sofran çok güzel olmuş; menün de harika, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. mervecim seni uzun zamandır takip ediyorum, ancak öncesinde google hesabım olmadığı için ve bu işler pek anlamadığım için daha önce hiç yorum yazmamıştım. senin sitenle, kına gecesi hazırlıkları yaparken tanıştım. sen de düğün hazırlıklarını o kadar güzel detaylandırmıştın ki, bana çok faydalı oldun. ozamandan beri hergün takibimdesin, ben de 3 aylık evliyim ve senin evlilik hayatının nasıl şevkele, istekle ve özveriyle yürüttüğünü gördükçe ben de senden etkileniyorum:)

    patlıcanlı köfte olayına bayıldım. hem çok basit hem de gösterişli. kesin kopya çekicem:)

    YanıtlaSil