5 Ağustos 2013 Pazartesi

SODALI CUPCAKE

Elveda Ya Şehri Ramazan...
Ramazan-ı Şerif'in sonuna yaklaşırken şu günlerde bayrama doğru buruk bir sevinç var içimde.Ramazan hiç bitmese,hep oruçla terbiye etsek nefslerimizi..
Geçtiğimiz gece olan mübarek Kadir Gecesi hep bizimle olsa..
Bayram yaklaşıyor,her evde planlar yapılmaya başlanmış.Plan dediysem öyle güneylere tatil planı yapan aileleri kastetmiyorum,temizlık planı,tatlı planı... :)


Benimkisi belki bayram tatlısı olmaz ama son 3 gün içerisine girmiş olduğumuz Ramazan'ın,iftar sonrası çay saatlere güzel bi kek olabilir.
Sade sodayı eve kek börek için alır oldum son zamanlarda,süte elim gitmiyor.İyi netice aldığımdan mıdır,yoksa bir kutu süt alıp içinden bir bardak kullanıp,sonrası kalıp ziyan olduğundan mıdır bizim evde bilemiyorum.
Kadir gecesi hatim gurubuna yaptığım bu kakaolu cupların tarifi şöyle;

*3 yumurta-1,5 su bardağı şeker ___>Şeker eriyip,yumurtanın rengi dönene dek çırpalım.(yumurta oda ısısında olursa kek kesinlikle daha çok kabarıyor)
*1 şişe sade maden suyu-1 büyük çay bardağı sıvıyağ  ___> Yumurtalı karışıma ilave edip tahta kaşıkla karıştıralım,sodayı döktüğünüz anda asitlenmeyle köpükleniyor,yeteri büyüklükte bir kap kullanın.
*3 su bardağı un,4 kaşık kakao,1'er pkt.kabartmatozu ve vanilin ___> Toz malzemeyi eleyerek karışıma ekleyin,yumurtaları söndürmeden karıştırıp,cuplara paylaştırın.
  
Eğer daha önceleri yaptığınız kekleriniz kabarmıyor ise bunda yumurta ve unun büyük payı var.Bir haftaya yakın dolapta duran bir yumurtayla,marketten yeni tarihli aldığınız dolaba girmemiş yumurtayla yapılan tarif çok fark ettiriyor.Ha keza unda aynı şekilde,her gün unlu tariflerle uğraşmıyorsanız,birer ikişer kiloluk unlar alıp kısa sürede tüketmeye çalışınki,tariflerinizde hep taze un kullanasınız.
Ben kek karışımımı,bu tatlı içleri kendinden yağlı,yapışmaz cuplara paylaştırarak pişirdim.Silikon,teflon kalıplarda kullanılabilir,kek kalıbına,borcamda pişirilebilir.
170 derecede içleri iyice pişene dek alt-üst ısıtmalı olarak pişirdim.Kekin içlerinin pişip pişmediğini her zamanki gibi kürdan yardımıyla bakabilirsiniz.


Üstüne süslemesinde kullandığım sosu ise şöyle hazırladım;
1 pkt.süt kreması
2 pkt bitter çikolata (200 gr)
1 yemek kaşığı tereyağı
Kremayı ufak bir tencereye boşaltıp,ısıtıp,kaynamasına izin vermeden bitter çikolataları içine kırın.Tereyağını ilave edip karıştırın.Homojen bir karışım elde edince ocaktan alın ve ılımaya bırakın.Sertlesip sürülebilir akmayan bir kıvam alması için 1 saat kadar buzdolabına kaldırın.
Soğuyan sosu, cupların üzerinde istediğiniz gibi kullanın.Ben bıçak yardımıyla sürüp,fındık parçalarıyla süsledim.
 Afiyet Olsun.

SELAMETLE





6 yorum:

  1. merhabalar Merve hanım..bloğunuzu hayranlıkla takip ediyorum ve size kocaman bir MAŞALLAH diyorum..çalışan bir hanım olup hem mutfak hem el işleri vs. konusunda bu kadar başarılı olmanıza hayranım..kolay gelsin,sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş, acaba bu soda ya da maden sularının meyve aromalı olanlarıyla da farklı lezzette kekler elde edebilir miyiz ki acabaaaa şimdi birden fikrime geldi de :)

    YanıtlaSil
  3. ohhh nefis görünüyo mervecim sen çalışıyormuydun aynı zamanda :)) ya bende çalışıyorum da hem iş hem ev zor oluyo böyle şeyler yapmaya hiç vakit bulamıyorum nedense :( tembelmiyim acaba

    YanıtlaSil
  4. Tarifi alıp denenecekler arasına ekliyorum :)

    Teşekkürler, ayrıca o hatim grubunun içerisinde bulunması isterdim :)

    YanıtlaSil